Jan Weijermars

Na de opleiding als Scheepswerktuigkundige 8 jaar de wereld vele malen rond gevaren. De laatste reis eind 1977 heeft  mijn vrouw meegevaren.

In Hong Kong op het hoofdkantoor ontslag genomen en samen naar huis gevlogen. Direct bij aankomst een baan bij een adviesbureau gevonden, maar al snel kwam ik erachter dat het werken voor een baas niet mijn ding was. In 1979 een eigen advies en ingenieurs bureau gestart dat in de loop van jaren is uitgegroeid to een internationaal bedrijf met diverse werkmaatschappijen in de vakgebieden E&I, Werktuigbouw en Infra techniek en diverse vestigingen in Europa, Azië en Saudi Arabië.

In het jaar 2000 heeft het beursgenoteerde bedrijf Heijmans een groot deel van de bedrijven overgenomen om zodoende de kennis in de eerder genoemde disciplines in huis te halen. De andere bedrijven grotendeels verkocht aan het management.

Bij Heijmans ben ik als voorzitter van de directie divisie Industrieservice het bedrijf gaan veranderen om meer aan te sluiten op de markt. In 2008 werd Heijmans NV compleet gereorganiseerd waardoor de Divisie Industrieservice BV niet meer paste. De daarom Divisie verkocht aan het thans in Parijs beursgenoteerde SPIE verkocht. Daar als Directeur de divisiemede  gereorganiseerd. In 2012 als Directeur "Business Development” met pensioen gegaan.

Tot 2017 nog diverse directie functies a.i. gedaan naast adviesdiensten aan jonge starters. Momenteel vooral actief als vrijwilliger.

Nog steeds getrouwd met Ina en trotse vader van twee mooie dochters en opa van vier kleinkinderen.