VVD draagt Frank Vrolijk voor als nieuwe wethouder in Etten-Leur

© Frank Vrolijk

VVD draagt Frank Vrolijk voor als nieuwe wethouder in Etten-Leur

De VVD Etten-Leur heeft de selectie van een nieuwe wethouder afgerond. De partij verzoekt het presidium van de gemeenteraad om de voordracht van Frank Vrolijk als wethouder toe te voegen aan de agenda voor de raadsvergadering van september 2019Frank Vrolijk neemt daarmee de plaats in van Martin van der Bijldie tot de betreffende raadsvergadering de functie van wethouder blijft vervullen. De VVD dankt Martin voor de inzet en gedrevenheid waarmee hij de functie vervuld heeft.

Frank Vrolijk (65) woont in Etten-Leur en is getrouwd met MarianSinds 2010 is hij raadslid voor de VVD Etten-Leur. Tot voor kort was Frank directeur van Kies Uw Accountant B.V.

Als de gemeenteraad instemt met de benoeming, neemt burgerlid Patricia van Baal-Pauwels de raadszetel van Frank Vrolijk over. Het fractievoorzitterschap komt in handen van Edgar de Jager. Zoals bij de VVD gebruikelijk, wordt de fractie ondersteund door het bestuur, (oud)wethouders en andere politieke zwaargewichten.

Edgar de Jager over deze benoeming: “We zijn blij dat we met Frank Vrolijk een ervaren bestuurder hebben gevonden die zijn rol in het college van B&W naar behoren kan invullen. Ook zijn achtergrond op het gebied van interne beheersing is voor de VVD belangrijk. We staan voor belangrijke beslissingen over het terugdringen van het begrotingstekort van onze gemeente. Zoals afgesproken bij de totstandkoming van dit college is er voorafgaand aan deze benoeming een assessment geweest op geschiktheid voor deze functie. De uitkomst hiervan was positief. “

Frank Vrolijk is jarenlang als vrijwilliger actief geweest, zowel in zijn vakgebied als op lokaal maatschappelijk niveau

Frank Vrolijk is gemotiveerd om de nieuwe functie op zich te nemen:Ik vind het een mooie kans om de inwoners van Etten-Leur nu vanuit de rol van collegelid te bedienen. In de diverse rollen die ik in het maatschappelijk veld heb mogen bekleden, heb ik ervaren hoe belangrijk het is de verbinding met elkaar aan te gaan. De komende periode staat een aantal uitdagingen op het programma die de toekomst van Etten-Leur mede bepalen. Ik ga deze uitdagingen graag aan in samenwerking met de collega’s in het college, de gemeenteraad, de ambtelijke organisatie én onze inwoners.”

Binnen het college van Burgemeester en Wethouders wordt de definitieve portefeuilleverdeling bepaald. De VVD verwacht dat de huidige portefeuilleverdeling in hoofdlijnen ongewijzigd blijft.