VVD wil kwijtschelding terrasbelasting

© Bn de Stem

Terrasbelasting 2020

De horeca heeft het zwaar, alle kosten gaan gewoon door. Denk aan huur, personeelskosten en belastingen. Sommige restaurants hebben een kleine inkomstenbron door de consument afhaalmenu’s aan te bieden.

Café’s en kroegen kunnen hun klanten hier niet in voorzien.

Sommige ondernemers zoeken naar alternatieven om de binding met hun klanten te behouden. Zoals bijvoorbeeld Café de Klomp door een mooie actie op te zetten voor beschermingsmiddelen aan te kunnen kopen voor zorginstellingen.

Willen we in Etten-Leur dat er ook na de Coronacrisis nog de mogelijkheid bestaat tot het nuttigen van een drankje en een gezellige avond op het terras of aan de bar. Moeten we daar als gemeente de ondernemers in tegemoetkomen. Leegstand doordat horecagelegenheden de deuren voorgoed moeten sluiten, daar wil je als gemeente niet aan denken. Deze ondernemers hebben immers meer dan genoeg geleden onder gedurende de Coronacrisis. Om deze ondernemers enigszins tegemoet te komen lijkt het ons als VVD een mooi gebaar maar vooral noodzaak om de terrasbelasting voor de horecagelegenheden voor het belastingjaar 2020 te schrappen.

Het mag duidelijk zijn dat de Etten-Leurse VVD de horeca in ons mooi Etten-Leur een warm hart toe draagt. Zij zijn het kloppend hart in het centrum en op de Leur van onze gemeente.

Door Patricia van Baal