De raad debatteert 02-02-21

Al jaren lang vragen wij aandacht voor een oplossing voor de verkeersproblemen op Etten-Leur Noord. In ons verkiezingsprogramma hebben wij ook opgenomen ons deze periode nog harder in te zetten op een Oostelijke Randweg met een spoortunnel. Nu zijn alle partijen zover en ziet het er dus positief uit voor onze inwoners.

Bij de behandeling van de omgevingsvisie tijdens de raad debatteert hebben we aangegeven de Aletta Jacobslaan NIET door te trekken maar te kiezen voor een meer passende oplossing voor de lange termijn: een Noordelijke Randweg. Ook hier zijn alle partijen het over eens dus dat ziet er positief uit. Voor de lange termijn zien we nog een oplossing voor de verkeersproblemen in het doortrekken van de Parklaan om de Bredaseweg en rotonde bij KSE te ontlasten.

Verder hebben wij ingezet op het ontwikkelen van een aantal grootschalige woningbouwprojecten in eigen beheer. Er kan dan ook een groot aantal betaalbare en levensbestendige woningen gebouwd worden.